szkolenie  “Budowle ochronne w kontekście Ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej”

Zapraszamy na specjalistyczne  szkolenie online
N

podczas szkolenia będziesz mieć możliwość zadawania pytań a nasz ekspert odpowie na nie podczas bloku przeznaczonego na dyskusję z uczestnikami

N

zdobędziesz wiedzę bezpośrednio od specjalisty z wieloletnim doświadczeniem

N

otrzymasz materiały i zaświadczenie

Budowle ochronne w kontekście Ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej

Szkolenie online z ekspertem

 

DRUGA EDYCJA :

20 listopada 2025
09:00 do 14:00

Koszt uczestnictwa – 790,00 zł netto*

* lub zw. z VAT dla podmiotów, których finansowanie za szkolenie pochodzi  ze środków publicznych. Warunkiem zwolnienia z VAT-u za szkolenie jest wypełnienie i przesłanie „Oświadczenia zwolnienia z VAT” (wzór oświadczenia prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia)

*Cena za udział w szkoleniu 1 osoby

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do prawidłowego funkcjonowania w systemie ochrony ludności w kontekście nowych przepisów Ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej z 5 grudnia 2024 r., ze szczególnym uwzględnieniem roli, znaczenia, projektowania, wyposażenia i nadzoru nad budowlami ochronnymi.

Szkolenie pozwoli na zrozumienie obowiązków prawnych, procedur kryzysowych oraz mechanizmów finansowania i kontroli budowli ochronnych.

 

Grupa docelowa szkolenia:

N

Projektanci, architekci i inżynierowie odpowiedzialni za planowanie i modernizację obiektów budowlanych pod kątem ochrony ludności.

N

Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego (JST) odpowiedzialni za zarządzanie kryzysowe i ochronę ludności.

N

Wojewodowie, ich przedstawiciele oraz osoby pełniące funkcje koordynacyjne w systemie ochrony ludności.

N

Inwestorzy, właściciele i administratorzy obiektów użyteczności publicznej oraz budynków wielorodzinnych.

N

Specjaliści ds. bezpieczeństwa i obrony cywilnej, strażacy PSP oraz nadzór budowlany.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Wprowadzenie do ustawy
  • Cele i założenia ustawy z 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej
  • Miejsce budowli ochronnych w systemie ochrony ludności
  • Nowe obowiązki JST, inwestorów i właścicieli obiektów
  • Rola wojewody w systemie ochrony ludności
  • Wojewoda jako organ odpowiedzialny za koordynację i nadzór nad obiektami zbiorowej ochrony
    1. Podstawy prawne i definicje
    • Obiekt zbiorowej ochrony – status i znaczenie
    • Typologia budowli ochronnych (schrony, ukrycia, miejsce doraźnego schronienia)
    • Odniesienia do Prawa budowlanego i Warunków technicznych
    • Planowanie i dokumentacja na poziomie województwa
    • Ujęcie budowli ochronnych w Wojewódzkim Planie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej
    • Ewidencja w Centralnej Ewidencji Obiektów Zbiorowej Ochrony
    1. Planowanie i dokumentacja na poziomie województwa
    • Ujęcie budowli ochronnych w Wojewódzkim Planie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej
    • Ewidencja w Centralnej Ewidencji Obiektów Zbiorowej Ochrony
    1. Projektowanie i wyposażenie
    • Standardy
    • Instalacje wewnętrzne i wyposażenie w zapasy
    • Projektowanie rozwiązań dla osób ze szczególnymi potrzebami
    • Integracja z systemem ostrzegania i łączności
    1. Budowla ochronna wyznaczana w budynku użyteczności publicznej
    • Analiza Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 lipca 2025 r.
    • Przypadki, kiedy nie wyznacza się budowli ochronnej w budynku użyteczności publicznej
    • Dotacja celowa udzielana przez organ ochrony ludności  
    1. Nadzór i kontrola, finansowanie
    • Narzędzia kontroli wojewody nad JST i innymi podmiotami
    • Sprawdzenie obiektów z udziałem PSP i nadzoru budowlanego
    • Protokoły i środki zaradcze
    • Finansowanie i wsparcie jednostek niższego szczebla
    1. Koordynacja działań w sytuacjach kryzysowych
    • Procedury uruchamiania budowli ochronnych
    • Organizowanie miejsc doraźnego schronienia – obowiązki JST i decyzje administracyjne
    • Projektowanie nowych budynków z możliwością adaptacji na miejsca ochronne
    • Obiekty podziemne transportowe (metro, tunele) – wymogi ochronne
    • Adaptacja istniejących budynków do funkcji ochronnych
    • Porozumienia i decyzje nadające status schronu lub ukrycia
    1. Odpowiedzialność administracyjna i prawna
    • Obowiązek udostępnienia obiektu na polecenie organu
    • Oznakowanie budowli ochronnych
    • Zgłaszanie istniejących obiektów w okresie przejściowym
    • Sankcje za niewykonanie obowiązków
    1. Podsumowanie i dyskusja
    • Najważniejsze wyzwania dla województwa przy wdrażaniu ustawy
    • Rozwiązania zagraniczne
    • Pytania uczestników

    Po szkoleniu:

    Każdy z uczestników otrzyma drogą elektroniczną obszerne materiały oraz zaświadczenie ukończenia specjalistycznego szkolenia. Dodatkowo istnieje możliwość zadawania pytań Wykładowcy do 7 dni od zakończenia szkolenia (drogą mailową).

    WYKŁADOWCA:

     

    Ekspert SBM Centrum Szkolenia Ustawicznego, posiada tytuł Executive MBA, jest absolwentem Politechniki Śląskiej oraz IAE Aix-Marseille Université. Posiada licencję zawodową Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości oraz uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń. Członek Zrzeszenia Audytorów Energetycznych.

    Jest to przede wszystkim praktyk zarządzania projektami budowlanymi, z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w branży projektowej. Zarządzał szeregiem strategicznych projektów oraz postępowań administracyjnych, zarówno krajowych jak i zagranicznych. Zajmował się także przygotowywaniem inwestycji developerskich.
    W ramach swojej obecnej działalności zawodowej, prowadzi nowoczesne, wielobranżowe biuro projektowe. Ponadto współpracuje z przedsiębiorcami przy pozyskiwaniu gruntów na określone cele.

    Posiada kompleksową wiedzę – od etapu pozyskania nieruchomości gruntowej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie ukończonej inwestycji.

    Jest osobą otwartą, komunikatywną, lubiącą dzielić się wiedzą i doświadczeniem, dlatego też prowadzi szkolenia, warsztaty i seminaria z zakresu Prawa budowlanego, Zarządzania projektem budowlanym, Cyfryzacji w budownictwie, Sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej budynków.

    ATUTY SBM CENTRUM SZKOLENIA USTAWICZNEGO

    Rada Programowa

    • Do głównych zadań Rady Programowej należy wsparcie SBM CSU w poprawnym przygotowaniu szkoleń i kursów, zarówno pod względem organizacyjnym jak i dostosowania programu oraz doboru kadry dydaktycznej. Więcej : https://sbm-szkolenia.pl/rada-programowa/

    Zaufanie i rzetelność

    • Jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych – RIS: 2.14/00217/2020

     

    Indywidualne podejście i dostępność

    • Staramy się dostosować do możliwośći i potrzeb naszych uczestników. Pracujemy od poniedziałku do piątku od 09:00 – 17:00, jednak potrafimy odpisać na sms nawet wieczorami i w weekendy. Kontakt do nas : (+48) 721 212 186 lub (+48) 737 337 284

    Płatność po szkoleniu dla sektora publicznego

    • Odroczone terminy płatności dla sektora publicznego. Faktura wystawiana w dniu szkolenia.

    Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

    W jaki sposób zapisać się na szkolenie ?
    Na szkolenie można zgłosić się poprzez wypełnienie formularza lub wypełnienie karty zgłoszenia i odesłanie na biuro@sbm-szkolenia.pl Formularz jak i karta zgłoszenia znajdują się na dole tej strony.
    Czy moje zgłoszenie dotarło i czy jestem zapisany/a na szkolenie?
    Zgłaszając się poprzez e-formularz system wygeneruje automatyczne potwierdzenie, które pojawi się na ekranie. Dodatkowo, za każdym razem, zgłoszenie potwierdzane jest przez naszego konsultanta. Otrzymasz wiadomość na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
    Czy wystawiacie Faktury VAT?
    Tak. Wypełnij formularz dla firm. W odpowiedzi otrzymasz potwierdzenie przyjęcia na szkolenie oraz do 2ch dni roboczych fakturę pro-forma z odroczonym terminem płatności. W dniu kursu wystawimy i prześlemy Fakturę.
    Czy mogę wziąć udział w szkoleniu jako osoba prywatna?
    Tak. Prosimy o wypełnienie formularza dla osób prywatnych. Po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia na listę uczestników, otrzymasz od nas dokument na podstawie którego możesz dokonać płatności za szkolenie na konto bankowe z dopiskiem: nazwa lub data szkolenia/imię i nazwisko uczestnika

    Bank PKO BP S.A: 69 1020 1185 0000 4202 0303 4063  BIC SWIFT: BPKOPLPW

    Co zawiera opłata za szkolenie?
    • udział w profesjonalnie przygotowanym szkoleniu w czasie rzeczywistym
    • w pełni zrealizowany program szkolenia
    • zaświadczenie ukończenia specjalistycznego szkolenia
    • obszerne, autorskie materiały szkoleniowe, bez lokowania produktu
    • opiekę poszkoleniową – mozliwość zadawania pytań do miesiąca od zakończenia szkolenia
    • tylko dla uczestnuków szkolenia : 7-dniowy dostęp do nagrania wykładu
    Czy do uczestnictwa w szkoleniu online jest wymagana instalacja dodatkowego oprogramowania?
    Nie. Nie jest konieczne instalowanie jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Szkolenia odbywają się na platformie ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniach niezbędne jest jedynie posiadanie aktualnej przeglądarki (polecana to Chrome) z dostępem do Internetu. Szkolenie jest dostępne również dla urządzeń mobilnych (smartfony,tabety itp.)
    Co jeśli muszę przerwać szkolenie z przyczyn nagłych?
    Z nami nic nie tracisz! Specjalnie dla naszych uczestników nagrywamy szkolenie. Okres udostępnienia nagrania to 7dni. Dodatkowo dostęp do nagrania jest elastyczny. Co to oznacza? Możesz wielokrotnie się łączyć, przewijać, zatrzymywać oraz powracać do wybranych zagadnień.
    Czy w trakcie szkolenia jest możliwość zadawania pytań wykładowcy? Czy sobie poradzę?
    Tak. Uczestnicy mają możliwość zadawania pytań wykładowcy poprzez czat przez cały czas trwania szkolenia. Wykładowca odpowiada na wybrane pytania po zakończeniu omawianego działu lub pod koniec szkolenia. Można również dołączyć do rozmowy poprzez uzycie mikrofonu. Obsługa jest bardzo prosta. Każdorazowo przed planowanym szkoleniem przesyłamy na adres e-mail skróconą instrukcję korzystania z platformy szkoleniowej.
    Czy po ukończeniu szkolenia otrzymam zaświadczenie?
    Tak. Po ukończeniu każdego naszego szkolenia Uczestnik otrzymuje zaświadczenie w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail. Istnieje również możliwość otrzymania zaświadczenia w formie tradycyjnej po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem.
    Czy możliwa jest zmiana uczestnika po potwierdzeniu wpisania na listę uczestników?
    Tak. Prześlij do nas na biuro@sbm-szkolenia.pl do 2ch dni roboczych przed planowaną datą szkolenia informację z danymi nowego uczestnika.
    Czy można zrezygnować z udziału w szkoleniu, pomimo wysłanego zgłoszenia?
    Tak. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu wymaga formy pisemnej. Rezygnację należy przesłać na adres e-mail biuro@sbm-szkolenia.pl nie później niż 3 dni robocze przed zaplanowanym terminem szkolenia w godzinach pracy biura. Pełny regulamin znajduje się w zakładce : https://sbm-szkolenia.pl/regulamin/

    Zapisz się na SZKOLENIE! Skorzystaj z formularza

    p
    W przypadku jakichkolwiek problemów z wypełnieniem formularza prosimy o kontakt z nami pod numerem tel.: (+48) 721 212 186 – lub pobranie i wpełnienie Karty Zgłoszenia i przesłanie jej drogą mailową do nas na adres: biuro@sbm-szkolenia.pl

    Uczestnik

    Podaj niezbędne dane kontaktowe. Nasi konsultanci skontaktują się z Tobą drogą mailową w celu przekazania danych dostępowych do webinaru online.

    Uwagi

    Jeżeli chcesz przekazać nam dodatkowe informacje odnośnie uczestnictwa prosimy o wypełnienie poniższego pola z treścią wiadomości.

    Osoba zgłaszająca

    Do osoby zgłaszającej będą wysyłane wszelkie informacje organizacyjne związane ze szkoleniem.

    Nabywca

    Wypełnij dane podmiotu, który dokonuje rezerwacji szkolenia na który zostanie wystawiona faktura.

    Dane do faktury

    Prosimy o wypełnienie tej sekcji formularza jeżeli faktura będzie wystawiona na podmiot inny niż
    Wybierz "Tak" jeśli udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych. Wtedy cena szkolenia może być zwolniona z VAT.

    Dane Uczestników

    Podaj niezbędne dane osób, które będą uczestnikami szkolenia. Nasi konsultanci skontaktują się z uczestnikami drogą mailową w celu przekazania danych do logowania do webinaru.

    Uwagi

    Jeżeli chcesz przekazać nam dodatkowe informacje odnośnie uczestnictwa prosimy o wypełnienie poniższego pola.

    Chcesz dołączyć do szkolenia! A może masz do nas pytania?

    Zapraszamy do kontaktu z nami. Nasi konsultanci i szkoleniowcy są do dyspozycji i chętnie doradzą przy wyborze odpowiedniego szkolenia i odpowiedzą na nurtujące pytania.

    Zobacz SzkoleniaKontakt z nami