SZKOLENIE online „Wprowadzenie do ESG i raportowania zrównoważonego rozwoju”

Zapraszamy na specjalistyczne szkolenie online z ekspertem

N

zdobędziesz wiedzę bezpośrednio od specjalisty z wieloletnim doświadczeniem w branży

N

otrzymasz rzetelne materiały i zaświadczenie

N

podczas szkolenia będziesz mieć możliwość zadawania pytań a nasz ekspert odpowie na nie podczas bloku przeznaczonego na dyskusję z uczestnikami

Wprowadzenie do ESG i raportowania zrównoważonego rozwoju

Jak przygotować organizację do wymogów Dyrektywy CSRD i Standardów ESRS?

2-dniowe intensywne szkolenie

18-19 grudnia 2024

09:00 – 14:00

Koszt uczestnictwa – 1980,00 zł netto lub zw. z VAT

* dla podmiotów, których finansowanie za szkolenie pochodzi ze środków publicznych. Warunkiem zwolnienia z VAT-u za szkolenie jest wypełnienie i przesłanie „Oświadczenia zwolnienia z VAT” (wzór oświadczenia prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia)

SZKOLENIE ONLINE - nauka z dowolnego miejsca w kraju jak i za granicą!

  • Interaktywność. Możliwość rozwiązywania ankiet, śledzenia slajdów etc. W każdej chwili możesz zadać pytanie naszemu ekspertowi. Do dyspozycji uczestników : czat oraz możliwość włączenia mikrofonu oraz kamerki.
  • Kameralne grupy. 
  • Pełna swoboda. Do udziału w szkoleniu wystarczy jedynie urządzenie z dostępem do Internetu.
  • Łatwość użytkowania. Nie ma potrzeby instalowania żadnego oprogramowania ani aplikacji.
  • Wygoda. Uczestniczyć w szkoleniu online można za pośrednictwem komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu czy nawet smartfona – z każdego miejsca w kraju jak i za granicą.
  • Komplet materiałów przesłanych drogą elektroniczną
  • Zaświadczenie zakończenia kursu przesłane w formacie PDF – gotowe do przesyłania mailem lub do wydruku.

Cel szkolenia :

Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności praktyczne niezbędne do wdrożenia ESG w organizacjach, a także przygotowanie do obowiązków związanych z raportowaniem zrównoważonego rozwoju zgodnie z Dyrektywą CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) oraz Europejskimi Standardami Zrównoważonego Raportowania (ESRS).

Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie przeprowadzić analizę podwójnej istotności, mapowanie interesariuszy oraz przygotować spójny i zgodny z regulacjami raport ESG.

Wprowadzenie do ESG i raportowania zrównoważonego rozwoju – PROGRAM:

Wprowadzenie do ESG i przegląd regulacji (30 min)

  • Skąd się wzięło ESG?
  • ESG w politykach i regulacjach: przegląd międzynarodowych inicjatyw
  • Zrównoważony rozwój w politykach i regulacjach UE

Oczekiwania inwestorów, instytucji finansowych oraz rynku w zakresie ESG (30 min)

  • Dlaczego wdrożenie ESG w organizacji staje się nieodzowną częścią biznesu?
  • Sektor finansowy – pas transmisyjny wdrożenia ESG w gospodarce
  • Kontrahenci – wymogi dotyczące podmiotów łańcucha wartości wynikające z Dyrektywy CSRD i CSDDD – pas transmisyjny dla wdrożenia ESG w gospodarce

Raportowanie zrównoważone – Dyrektywa CSRD i ESRSy (30 min)

  • Rozwój raportowania zrównoważonego rozwoju
  • Dyrektywa CSRD i jej implementacja do prawa polskiego – aktualny stan prawny.
  • ESRS – Europejskie Standardy Zrównoważonego Raportowania
  • Wytyczne implementacyjne EFRAG
  • Obowiązek raportowania – kogo dotyczy?
  • Sankcje dla Zarządu za brak wypełnienia obowiązku

Ogólne zasady dotyczące przygotowania raportu zrównoważonego rozwoju (30 min)

  • Struktura oświadczenia dotyczącego zrównoważonego rozwoju
  • Jakościowe cechy informacji
  • Powiązania z innymi częściami sprawozdawczości przedsiębiorstw
  • Perspektywy czasowe i prezentacja informacji porównawczych
  • Aktualizacja ujawnianych informacji w celu uwzględnienia zdarzeń, które nastąpiły po zakończeniu okresu sprawozdawczego
  • Zmiany w przygotowywaniu lub prezentacji informacji na temat zrównoważonego rozwoju oraz błędy sprawozdawcze w poprzednich okresach
  • Sprawozdawczość skonsolidowana i zwolnienie jednostek zależnych

Analiza podwójnej istotności jako pierwszy i kluczowy krok do raportowania (30 min)

  • Podwójna istotność jako podstawa ujawniania informacji na temat zrównoważonego rozwoju
  • Jak przeprowadzić proces analizy podwójnej istotności w organizacji – proces i drzewo decyzyjne
  • Omówienie wybranych case-study
  • Dokumentacja procesu podwójnej istotności kluczowa dla procesu atestacji

Mapowanie interesariuszy i zaangażowanie zainteresowanych stron w proces raportowania (30 min)

  • Omówienie odniesień i wymogów Dyrektywy CSRD i ESRS związanych z interesariuszami organizacji.
  • Analiza łańcucha wartości organizacji i mapowanie interesariuszy organizacji
  • Zainteresowane strony i ich znaczenie dla procesu oceny istotności – omówienie form badania interesariuszy i angażowania zainteresowanych stron

Strategia ESG (30 min)

  • Omówienie wymogów wynikających z Dyrektywy CSRD i ESRSów dotyczących strategii, celów i KPI organizacji.
  • Integracja strategii ESG ze strategią biznesowa organizacji
  • Raport jako narzędzie do zarządzania obszarem ESG, a nie cel sam w sobie.

Przegląd i omówienie najważniejszych wymogów ujawnieniowych wynikających z Dyrektywy CSRD i ESRS-ów. (120 min)

  • Zasada 3×3 w raportowaniu
  • Zakres ujawniania informacji dla obszarów istotnych: polityki, działania, wskaźniki, cele
  • Przegląd i omówienie wymogów ujawnieniowych wynikających z poszczególnych ESRSów
    • z obszaru środowisko (ESRS E1-E5)
    • z obszaru społeczeństwo (ESRS S1-S4)
    • z obszaru ładu korporacyjnego (ESRS G1)

Przygotowanie organizacji do procesu raportowania (30 min)

  • Mapa drogowa zadań które musi zrealizować organizacja zanim opublikuje raport
  • Przygotowanie struktury firmy dla sprawnego zarządzania zrównoważonym rozwojem – organizacja, procesy, procedury, monitoring
  • Proces zbierania danych – kluczowe zagrożenia i wyzwania
  • Spójność raportu zrównoważonego ze sprawozdaniem finansowym
  • Publikacja i komunikacja raportu – na co zwrócić uwagę?
  • Zakres atestacji raportu przez biegłego rewidenta

Zarządzanie ESG – rola i odpowiedzialność poszczególnych organów i działów firmy (30 min)

  • Rola organów zarządzających i nadzorczych
  • Informacje przekazywane organom administrującym, zarządzającym i nadzorczym jednostki oraz podejmowane przez nie kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem
  • Zarządzanie ESG to odpowiedzialność całej firmy, a nie menadżera ESG
  • Odpowiedzialności poszczególnych działów firmy w zakresie ESG

Po szkoleniu:

Każdy z uczestników otrzyma drogą elektroniczną obszerne materiały oraz zaświadczenie ukończenia specjalistycznego szkolenia. Dodatkowo istnieje możliwość zadawania pytań Wykładowcy do 7 dni od zakończenia szkolenia (drogą mailową).

ATUTY SBM CENTRUM SZKOLENIA USTAWICZNEGO

Rada Programowa

  • Do głównych zadań Rady Programowej należy wsparcie SBM CSU w poprawnym przygotowaniu szkoleń i kursów, zarówno pod względem organizacyjnym jak i dostosowania programu oraz doboru kadry dydaktycznej. Więcej : https://sbm-szkolenia.pl/rada-programowa/

Zaufanie i rzetelność

  • Jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych – RIS: 2.14/00217/2020

Indywidualne podejście i dostępność

  • Staramy się dostosować do możliwośći i potrzeb naszych uczestników. Pracujemy od poniedziałku do piątku od 09:00 – 17:00, jednak potrafimy odpisać na sms nawet wieczorami i w weekendy. Kontakt do nas : (+48) 721 212 186 lub (+48) 737 337 284

Płatność po szkoleniu dla sektora publicznego

  • Odroczone terminy płatności dla sektora publicznego. Faktura wystawiana w dniu szkolenia.

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

W jaki sposób zapisać się na szkolenie ?

Na szkolenie można zgłosić się poprzez wypełnienie formularza lub wypełnienie karty zgłoszenia i odesłanie na biuro@sbm-szkolenia.pl Formularz jak i karta zgłoszenia znajdują się na dole tej strony.

Czy moje zgłoszenie dotarło i czy jestem zapisany/a na szkolenie?

Zgłaszając się poprzez e-formularz system wygeneruje automatyczne potwierdzenie, które pojawi się na ekranie. Dodatkowo, za każdym razem, zgłoszenie potwierdzane jest przez naszego konsultanta. Otrzymasz wiadomość na adres e-mail podany w zgłoszeniu.

Czy wystawiacie Faktury VAT?

Tak. Wypełnij formularz dla firm. W odpowiedzi otrzymasz potwierdzenie przyjęcia na szkolenie oraz do 2ch dni roboczych fakturę pro-forma z odroczonym terminem płatności. W dniu kursu wystawimy i prześlemy Fakturę.

Czy mogę wziąć udział w kursie/szkoleniu jako osoba prywatna?

Tak. Prosimy o wypełnienie formularza dla osób prywatnych. Po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia na listę uczestników, otrzymasz od nas dokument na podstawie którego możesz dokonać płatności za szkolenie na konto bankowe z dopiskiem: data lub nazwa kursu lub szkolenia/imię i nazwisko uczestnika

Bank PKO BP S.A: 69 1020 1185 0000 4202 0303 4063  BIC SWIFT: BPKOPLPW

Czy do uczestnictwa w szkoleniu online jest wymagana instalacja dodatkowego oprogramowania?

Nie. Nie jest konieczne instalowanie jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Szkolenia odbywają się na platformie ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniach niezbędne jest jedynie posiadanie aktualnej przeglądarki (polecana to Chrome) z dostępem do Internetu. Szkolenie jest dostępne również dla urządzeń mobilnych (smartfony,tabety itp.)

Czy po ukończeniu szkolenia otrzymam zaświadczenie?

Tak. Po ukończeniu każdego naszego szkolenia Uczestnik otrzymuje zaświadczenie w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail. Istnieje również możliwość otrzymania zaświadczenia w formie tradycyjnej po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem.

Czy możliwa jest zmiana uczestnika po potwierdzeniu wpisania na listę uczestników?

Tak. Prześlij do nas na biuro@sbm-szkolenia.pl do 2ch dni roboczych przed planowaną datą szkolenia informację z danymi nowego uczestnika.

Czy można zrezygnować z udziału w szkoleniu, pomimo wysłanego zgłoszenia?

Tak. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu wymaga formy pisemnej. Rezygnację należy przesłać na adres e-mail biuro@sbm-szkolenia.pl nie później niż 3 dni robocze przed zaplanowanym terminem szkolenia w godzinach pracy biura. Pełny regulamin znajduje się w zakładce : https://sbm-szkolenia.pl/regulamin/

    Zapisz się na SZKOLENIE! Skorzystaj z formularza

    p
    W przypadku jakichkolwiek problemów z wypełnieniem formularza prosimy o kontakt z nami pod numerem tel.: (+48) 721 212 186 – lub pobranie i wpełnienie Karty Zgłoszenia i przesłanie jej drogą mailową do nas na adres: biuro@sbm-szkolenia.pl

    Uczestnik

    Podaj niezbędne dane kontaktowe. Nasi konsultanci skontaktują się z Tobą drogą mailową w celu przekazania danych dostępowych do webinaru online.

    Uwagi

    Jeżeli chcesz przekazać nam dodatkowe informacje odnośnie uczestnictwa prosimy o wypełnienie poniższego pola z treścią wiadomości.

    Osoba zgłaszająca

    Do osoby zgłaszającej będą wysyłane wszelkie informacje organizacyjne związane ze szkoleniem.

    Nabywca

    Wypełnij dane podmiotu, który dokonuje rezerwacji szkolenia na który zostanie wystawiona faktura.

    Dane do faktury

    Prosimy o wypełnienie tej sekcji formularza jeżeli faktura będzie wystawiona na podmiot inny niż
    Wybierz "Tak" jeśli udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych. Wtedy cena szkolenia może być zwolniona z VAT.

    Dane Uczestników

    Podaj niezbędne dane osób, które będą uczestnikami szkolenia. Nasi konsultanci skontaktują się z uczestnikami drogą mailową w celu przekazania danych do logowania do webinaru.

    Uwagi

    Jeżeli chcesz przekazać nam dodatkowe informacje odnośnie uczestnictwa prosimy o wypełnienie poniższego pola.

    Chcesz dołączyć do szkolenia! A może masz do nas pytania?

    Zapraszamy do kontaktu z nami. Nasi konsultanci i szkoleniowcy są do dyspozycji i chętnie doradzą przy wyborze odpowiedniego szkolenia i odpowiedzą na nurtujące pytania.

    Zobacz SzkoleniaKontakt z nami