szkolenie online : sygnaliści w praktyce

Zapraszamy na szkolenie online prowadzone w formie warsztatowej

N

podczas szkolenia będziesz mieć możliwość zadawania pytań a nasz ekspert odpowie na nie podczas bloku przeznaczonego na dyskusję z uczestnikami

N

zdobędziesz wiedzę bezpośrednio od specjalisty z wieloletnim doświadczeniem

N

otrzymasz materiały i zaświadczenie

q

UWAGA ! TO SZKOLENIE SIĘ JUŻ ZAKOŃCZYŁO

  • NOWY TERMIN PODAMY WKÓRTCE

  • Poszukujesz szkolenia zamkniętego ? Napisz biuro@sbm-szkolenia.pl

  • ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY 721-212-186

SYGNALIŚCI W PRAKTYCE

Szkolenie on-line prowadzone w formie warsztatowej.

 

Ustawa o ochronie sygnalistów nakłada szereg nowych obowiązków oraz procedur, które muszą spełnić firmy i instytucje, aby zapewnić prewencję i nadzór nad nadużyciami, nieprawidłowościami oraz ich sygnalizowaniem.
Jednym z nich jest szkolenie zespołów przyjmujących zgłoszenia naruszenia prawa.


To rewolucyjne obowiązki dla organizacji i wielkie wyzwanie szczególnie dla działów HR, bo dotyczą ochrony pracowników, byłych pracowników, wspólników, akcjonariuszy, członków zarządu, kandydatów do pracy, którzy w interesie publicznym zgłaszają nieprawidłowości w różnych obszarach działania przedsiębiorstwa lub instytucji.

Przygotuj się do procesu wdrożenia ochrony sygnalistów już teraz!

Podejmij działania pilotażowe przyjmowania zgłoszeń na podstawie gotowych scenariuszy!

Brak regulacji wewnątrzzakładowych zagrożone jest grzywną, karą ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności, o których mowa w projekcie ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa!

 

PROGRAM SZKOLENIA O SYGNALISTACH:

1. WSTĘP

  • Kim jest sygnalista według Dyrektywy i ustawy o ochronie sygnalistów?
  • Trzy procedury zgłaszania nieprawidłowości – o co chodzi i jakie są zależności pomiędzy poszczególnymi kanałami?
  • Środki ochrony prawnej sygnalistów.
  • Domniemanie działań odwetowych w przypadku sporu sądowego – ciężar dowodu na pracodawcy: jak skutecznie zbierać materiał dowodowy, aby móc odeprzeć zarzuty stosowania odwetu?

2. WYZNACZENIE OSÓB DO WYJAŚNIANIA ZGŁOSZEŃ- KIM MAJĄ BYĆ TE OSOBY? -WIEDZA Z ZAKRESU: FINANSÓW, PROWADZENIA DOCHODZEŃ, AUDYTU, INFORMATYKI ŚLEDCZEJ ETC.

3. WEWNĘTRZNY AUDYT OBOWIĄZUJĄCYCH DOKUMENTÓW W PODMIOCIE – IDENTYFIKACJA RYZYK – ZADANIA

  • Umowa / statut – dlaczego warto poddać rewizji te dokumenty?
  • Regulaminy poszczególnych organów w spółce – co i jak wprowadzić, aby usprawnić ich funkcjonowanie? – analiza przypadków i gotowe rozwiązania.
  • Regulacje wewnętrzne określające sposób postępowania w poszczególnych aspektach funkcjonowania spółki, w tym regulaminy, procedury, instrukcje. Procedura tworzenia regulacji wewnętrznych – dlaczego warto ujednolicić system tworzenia dokumentacji?

4. KLUCZOWE PROCEDURY-PRZYGOTUJ I ZABEZPIECZ SPÓŁKĘ PRZED NADUŻYCIAMI

  • Procedura whistleblowingu i wewnętrznego postępowania wyjaśniającego.
  • Kodeks postępowania / kodeks etyki.
  • Procedura wyboru kontrahentów i zawierania umów.
  • Procedura przeciwdziałania mobbingowi.
  • Procedura przeciwdziałania nadużyciom.
  • Procedura weryfikacji kontrahentów.
  • Procedura zarządzania kryzysowego.

5. OPRACOWYWANIE ORAZ OMAWIANIE DOKUMENTACJI W ZWIĄZKU Z OBOWIĄZKIEM ZGŁASZANIA NARUSZEŃ:

  • Opracowania i wdrożenia procedury anonimowego zgłaszania naruszeń.
  • Wskazania osoby odpowiedzialnej za odbieranie zgłoszeń.
  • Określenia sposobu odbierania zgłoszeń.
  • Określenia sposobu ochrony pracownika dokonującego zgłoszenia, zapewniającego co najmniej ochronę przed działaniami o charakterze represyjnym, dyskryminacją lub innymi rodzajami niesprawiedliwego traktowania.
  • Określenia sposobu ochrony danych osobowych pracownika dokonującego zgłoszenia oraz osoby, której zarzuca się dokonanie naruszenia, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
  • Określenia zasad zachowania poufności w przypadku ujawnienia tożsamości sygnalisty, gdy jego tożsamość jest możliwa do ustalenia.
  • Określenia rodzaju i charakteru działań następczych podejmowanych po odebraniu zgłoszenia.
  • Określenia terminu usunięcia przez instytucje obowiązane danych osobowych zawartych w zgłoszeniach.
  • Metody prowadzenie rejestrów zgłoszeń w zgodności z art. 18 Dyrektywy.

6. DYSKUSJA. ODPOWIEDZI NA PYTANIA. KONSULTACJE Z TRENEREM

SYGNALIŚCI W PRAKTYCE. Szkolenie skierowane jest do:

N

Przedstawicieli podmiotów, zarówno z sektora prywatnego jak i publicznego, zainteresowanych wdrożeniem w swojej organizacji efektywnego, bezpiecznego i zgodnego z wymogami prawa sytemu dla sygnalistów (system whistleblowingowy), jako istotnego narzędzia wspierającego proces zarządzania organizacją.

N

Wszystkich osób zainteresowanych tematyką

Nauka e-learning

Cel szkolenia:

Głównym celem szkolenia jest zapoznanie z nowymi wymaganiami prawnymi dla jednostki związanymi z nowymi regulacjami. Praktyczne aspekty wdrożenia nowych przepisów –  przygotowanie do zmian.

Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do skutecznego działania w nowych warunkach prawnych.

ATUTY SBM CENTRUM SZKOLENIA USTAWICZNEGO

Rada Programowa

  • Do głównych zadań Rady Programowej należy wsparcie SBM CSU w poprawnym przygotowaniu szkoleń i kursów, zarówno pod względem organizacyjnym jak i dostosowania programu oraz doboru kadry dydaktycznej. Więcej : https://sbm-szkolenia.pl/rada-programowa/

Zaufanie i rzetelność

  • Jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych – RIS: 2.14/00217/2020

 

Indywidualne podejście i dostępność

  • Staramy się dostosować do możliwośći i potrzeb naszych uczestników. Pracujemy od poniedziałku do piątku od 09:00 – 17:00, jednak potrafimy odpisać na sms nawet wieczorami i w weekendy. Kontakt do nas : (+48) 721 212 186 lub (+48) 737 337 284

Płatność po szkoleniu dla sektora publicznego

  • Odroczone terminy płatności dla sektora publicznego. Faktura wystawiana w dniu szkolenia.

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

W jaki sposób zapisać się na szkolenie ?
Na szkolenie można zgłosić się poprzez wypełnienie formularza lub wypełnienie karty zgłoszenia i odesłanie na biuro@sbm-szkolenia.pl Formularz jak i karta zgłoszenia znajdują się na dole tej strony.
Czy moje zgłoszenie dotarło i czy jestem zapisany/a na szkolenie?
Zgłaszając się poprzez e-formularz system wygeneruje automatyczne potwierdzenie, które pojawi się na ekranie. Dodatkowo, za każdym razem, zgłoszenie potwierdzane jest przez naszego konsultanta. Otrzymasz wiadomość na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Czy wystawiacie Faktury VAT?
Tak. Wypełnij formularz dla firm. W odpowiedzi otrzymasz potwierdzenie przyjęcia na szkolenie oraz do 2ch dni roboczych fakturę pro-forma z odroczonym terminem płatności. W dniu kursu wystawimy i prześlemy Fakturę.
Czy mogę wziąć udział w szkoleniu jako osoba prywatna?
Tak. Prosimy o wypełnienie formularza dla osób prywatnych. Po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia na listę uczestników, otrzymasz od nas dokument na podstawie którego możesz dokonać płatności za szkolenie na konto bankowe z dopiskiem: nazwa lub data szkolenia/imię i nazwisko uczestnika

Bank PKO BP S.A: 69 1020 1185 0000 4202 0303 4063  BIC SWIFT: BPKOPLPW

Co zawiera opłata za szkolenie?
  • udział w profesjonalnie przygotowanym szkoleniu w czasie rzeczywistym
  • w pełni zrealizowany program szkolenia
  • zaświadczenie ukończenia specjalistycznego szkolenia
  • obszerne, autorskie materiały szkoleniowe, bez lokowania produktu
  • opiekę poszkoleniową – mozliwość zadawania pytań do miesiąca od zakończenia szkolenia
  • tylko dla uczestnuków szkolenia : 7-dniowy dostęp do nagrania wykładu
Czy do uczestnictwa w szkoleniu online jest wymagana instalacja dodatkowego oprogramowania?
Nie. Nie jest konieczne instalowanie jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Szkolenia odbywają się na platformie ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniach niezbędne jest jedynie posiadanie aktualnej przeglądarki (polecana to Chrome) z dostępem do Internetu. Szkolenie jest dostępne również dla urządzeń mobilnych (smartfony,tabety itp.)
Co jeśli muszę przerwać szkolenie z przyczyn nagłych?
Z nami nic nie tracisz! Specjalnie dla naszych uczestników nagrywamy szkolenie. Okres udostępnienia nagrania to 7dni. Dodatkowo dostęp do nagrania jest elastyczny. Co to oznacza? Możesz wielokrotnie się łączyć, przewijać, zatrzymywać oraz powracać do wybranych zagadnień.
Czy w trakcie szkolenia jest możliwość zadawania pytań wykładowcy? Czy sobie poradzę?
Tak. Uczestnicy mają możliwość zadawania pytań wykładowcy poprzez czat przez cały czas trwania szkolenia. Wykładowca odpowiada na wybrane pytania po zakończeniu omawianego działu lub pod koniec szkolenia. Można również dołączyć do rozmowy poprzez uzycie mikrofonu. Obsługa jest bardzo prosta. Każdorazowo przed planowanym szkoleniem przesyłamy na adres e-mail skróconą instrukcję korzystania z platformy szkoleniowej.
Czy po ukończeniu szkolenia otrzymam zaświadczenie?
Tak. Po ukończeniu każdego naszego szkolenia Uczestnik otrzymuje zaświadczenie w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail. Istnieje również możliwość otrzymania zaświadczenia w formie tradycyjnej po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem.
Czy możliwa jest zmiana uczestnika po potwierdzeniu wpisania na listę uczestników?
Tak. Prześlij do nas na biuro@sbm-szkolenia.pl do 2ch dni roboczych przed planowaną datą szkolenia informację z danymi nowego uczestnika.
Czy można zrezygnować z udziału w szkoleniu, pomimo wysłanego zgłoszenia?
Tak. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu wymaga formy pisemnej. Rezygnację należy przesłać na adres e-mail biuro@sbm-szkolenia.pl nie później niż 3 dni robocze przed zaplanowanym terminem szkolenia w godzinach pracy biura. Pełny regulamin znajduje się w zakładce : https://sbm-szkolenia.pl/regulamin/

Zapisz się na SZKOLENIE! Skorzystaj z formularza

p
W przypadku jakichkolwiek problemów z wypełnieniem formularza prosimy o kontakt z nami pod numerem tel.: (+48) 721 212 186 – lub pobranie i wpełnienie Karty Zgłoszenia i przesłanie jej drogą mailową do nas na adres: biuro@sbm-szkolenia.pl

Uczestnik

Podaj niezbędne dane kontaktowe. Nasi konsultanci skontaktują się z Tobą drogą mailową w celu przekazania danych dostępowych do webinaru online.

Uwagi

Jeżeli chcesz przekazać nam dodatkowe informacje odnośnie uczestnictwa prosimy o wypełnienie poniższego pola z treścią wiadomości.

Osoba zgłaszająca

Do osoby zgłaszającej będą wysyłane wszelkie informacje organizacyjne związane ze szkoleniem.

Nabywca

Wypełnij dane podmiotu, który dokonuje rezerwacji szkolenia na który zostanie wystawiona faktura.

Dane do faktury

Prosimy o wypełnienie tej sekcji formularza jeżeli faktura będzie wystawiona na podmiot inny niż
Wybierz "Tak" jeśli udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych. Wtedy cena szkolenia może być zwolniona z VAT.

Dane Uczestników

Podaj niezbędne dane osób, które będą uczestnikami szkolenia. Nasi konsultanci skontaktują się z uczestnikami drogą mailową w celu przekazania danych do logowania do webinaru.

Uwagi

Jeżeli chcesz przekazać nam dodatkowe informacje odnośnie uczestnictwa prosimy o wypełnienie poniższego pola.

Chcesz dołączyć do szkolenia! A może masz do nas pytania?

Zapraszamy do kontaktu z nami. Nasi konsultanci i szkoleniowcy są do dyspozycji i chętnie doradzą przy wyborze odpowiedniego szkolenia i odpowiedzą na nurtujące pytania.

Zobacz SzkoleniaKontakt z nami